fredag 21 november 2008

Vinter


...Nu på morgonen när jag sätter mig vid datorn så är det 7 minusgrader kallt, i väntan på inspiration så lägger jag ut en bild som jag tog i Tyresta National park förra året, benen hade börjat fungera så jag kunde ta mig ut i naturen för att grilla, helgrillad fläskfile och bakad potatis, tomat och löksallad och iskall Coca-Cola blev det. När jag sedan skulle ta mig hem blev det lite värre, kyla, mörker och yrsel gjorde sig påminda. Man skall aldrig ge sig ut själv om man är dålig, envishet är bra men inte alltid. Det hade varit något det att hittas ihjälfrysen två mil från Stockholm. Gå in på webben och läs om Tyresta nationalpark! Inte världens mest handikappanpassade ställe, finns mycket att önska på den fronten. Jernsaxen kommer att arbeta vad så säker mvh Peter

5 kommentarer:

  1. Peter!
    Vilken härlig bild! Visst är det ljuvligt att fixa mat ute året runt.
    Men du har verkligen rätt att man inte ska ge sig ut ensam när man är dålig!

    Jag har varit mycket i skogen under sommaren och hösten men utan kärestan hade jag vare sig vågat eller kunnat på grund av för stora risker.
    Det är härligt at ha någon med sig!

    Ha en god helg och varma hälsningar!
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är riktigt nöjd själv med bilden. Gillar verkligen att fotografera för minnets skull. Fotar i alla möjliga och omöjliga situationer. Min dotters födelsedagar t ex har en hel del firats på olika sjukhus under åren, men trots det blivit mycket fina minnen och bilder. Personalen på Årsta Sjukhus (sjukhem)såg till att frun fick det det finaste enkelrummet (fast den delen av vårdavdelning var stängd) med milsvidd utsickt från söders höjder. Där vet man vad omsorg betyder. I kontrast till det som hände året efteråt när Lilla Frun fick hämtas med ambulans mitt i natten och föras till ett annat pg a att personalen vägrade "smärta" ner henne tillräckligt. Jag använde varenda hot som finns att tillgå för att de skulle släppa iväg henne, sedan när ambulanspersonalen kom upp till detta sjukhus så blev de oförskämt bemötta när de sa vad de tyckte. Lilla Frun fick alltså föras i ilfart tiill ett annat sjukhus. Efter den här händelsen så fick man börja om med all påbörjad rehabilitering, men inget är förvånande se vad som hände i dagarna på äldreboendet i Halmstad. Vansinne, det är nog inte så vanligt, men att det förkommer är illa. Tack för kommentaren och trevlig helg på dig med mvh från Peter.

    SvaraRadera
  3. Verkligen underbar bild !! Vilken utflykt , tur att slutet var gott . På tal om gott , det var ingen vanlig varm choklad och mackor matsäck du hade med dig , underbart !
    Min man är en sån där naturälskare oxå som hittar på härliga utflykter .
    Bra med en smärtföreningen , kan tänka mig att den behövs .
    Ha det gott /Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för hälsningen hos mig! Det blir mycket felstavningar här med eftersom jag sällan tittar igenom det jag skrivit..och snabbt vill få i väg ett svar..En vacker bild har du verkligen tagit...och utflykten lät ju härlig tills du började få ont...ska läsa mera i din blogg senare, ska precis bort och fika hos grannarna!

    Ha det gott!
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild, man kan nästan känna kylan och höra sprakandet av elden! Skönt att du lyckades ta dig hem utan att något hände!

    SvaraRadera