fredag 28 november 2008

Att vara människa.......

är väl att vara komplex och inte alltid så logisk, själv så jobbar min hjärna nu på högtryck på olika "dagsprojekt" som det känns att jag måste få ihop på något sett och av erfarnehet och självkännedom så vet jag att det inte kommer bli något problem, jag fixar allt, ja, nästan allt. Har trots ett hundratal jobbansökningar inte fått "napp" någonstans. Att överhuvudtaget söka via nätet är i princip lönlöst, man får just nu i dagsläget inte ens "ett tack för ansökan" som svar. Uppriktigt sagt så har man en sida på nätet som heter "att söka jobb hos oss" då djävlar i min lilla låda då svarar man också, tillhör god sed och kotym. Annat är det här i blogg och mailvärlden, på det personliga planet, alla som mailat till mig har fått svar,och alla privatpersoner som jag mailat till har svarat, (tack) fast ögonen går i kors och axlar och nacke värker av att fyra miljoners år av utveckling av människan inte lett till att utveckla en enda muskel avsedd att sitta på en stol och titta på en artificiel sol, skärm alltså. Efter att jag skrivit dessa rader så ska jag skriva två inlägg till ett på Jernsaxen och sedan på Oumberligating, i prioritetsordning så blir självklart Jernsaxen sedan "glamsidan", (ej att förakta" de sinnena måste få sitt) även om du bara är läsare av Jernsaxen så titta in på den kinesiska vasen på min andra blogg. Det finns en rolig sak med den, de tidigare ägarna säger att den bara stått och skräpat i hallen (enlig citat) som paraply ställ. Nu kommer jag att vara oförskämd och kategorisk, det tror jag inte alls på, så fort ett föremål gått för några miljoner så kommer det att det hade vi ingen aning om, eftersom jag gillar gamla föremål och historia så har folk alltid sagt så, skulle kunna räkna upp ett otal sådana saker. Självfallet så visste ingen att denna sak skulle gå på auktion för flera miljoner, men att den var värd bra många tiotusentalskronor, det vet man och det dyker nästan inte upp något i vilket hem som helst, har man dyra fina saker så har det alltid i princip funnits rejäla värdesaker i hemmet tidigare. Antikrundan är ett levande exempel på det, de som kommer dit med riktigt värde fulla saker vet det, en av mina favoriter en tant med en carats diamanter på nästan alla fingrar: - Är den värd så mycket, hade jag ingen aning om, ja jag kommer från ett enklet hem min Farfar var häradshövding. Sådant tycker jag är vardagshumor. Ja, nu ska det inte bli antikprat här på Jernsaxen, utan dessa rader får stå för rubriken, att vara människa. Nu låter jag visserligen lite gnällig och missundsam, det är också att vara människa(ler) Ha en bra dag! Vid datorn Peter

2 kommentarer:

  1. Har också funderat lite på det där... hur det kommer sig att många råkar hitta "fynd" hemma hos sig och andra inte.

    Ha det så gott idag, jag ska njuta av solen skiner!! =)

    SvaraRadera
  2. Hej Fru Pusselbit! Ja, visst är det lustigt!:)
    Ha det så bra så länge, trevlig helg! Peter

    SvaraRadera