måndag 17 november 2008

Äntligen måndag!

Nej, förlåt mig världen för min humor. Lovar att aldrig säga så mer. För cirka en timme sedan var jag ute och satte på motorvärmaren och jag har en liten bit till parkeringen påvägen dit så mötte jag några "medmänniskor" i livet och i den O gradiga värmen och snålblåsten så säger jag glatt - Godmorgon, äntligen måndag! Om blickar kunde döda, det var onödigt att säga så. Fast i ärlighetens namn har det ibland haft annan effekt också eller oftast så har dessa ord den påverkan på människor att de istället spricker upp i ett leènde, men som sagt det kanske är bättre att vara tyst. För mig så innebär den här måndagen en hel del bekymmer och det gör den nog för många och kanske därför bör man tala mer med varandra, för många hjälper det att upptäcka att man inte är ensam.
Lilla Frun har haft en bra natt och då blev det automatiskt en bra natt för mig med.
14 stycken jobbansökningar ska iväg idag (De ni arbetsförmedlingen och A-kassan, vi små kämpar på fast det verkar som en del inte tror det). Nog märks det att det är lågkonjuktur har sökt till en del företag som har datoriserade ansökningar och inte ett enda av dessa har skickat ett svarsmeil iallafall och tackat för ansökan. Uppriktigt sagt dessa i mitt tycke stora organisationer tappar på såvis sitt förtroendekapital och vänder konjukturen i framtiden som den alltid gjort och kommer att göra så är jag lite "putt" i alla fall. När det gäller Jernsaxen som förening så bemöts jag väl iallafall och tur är det, för mig känns det här mycket viktigt. Som sagt ha en bra dag vänner, mvh Peter Olofsson

3 kommentarer:

  1. Jag vet en 17 rums villa här i Söderhamns kommun som är till salu. Det har varit disponentens representations villa tidigare, Min far var trädgårdsmästare där fram till -65. Den har stor trädgård och fint läge vid Ljusnan. Ca 1 miljon för kapet! Vore väl något för föreningen??? :D
    Kul att läsa dina rader... jag kommenterar inte jämt, har så lite att säga.... det händer inte mycket runt mig.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena! Trevligt att du "tittar in" man behöver inte ha så mycket att säga, för mig är det bara roligt och trevligt att se att någon läser det jag skriver. Vilka fina hus det finns till salu i Söderhammn med omnejd och till vilka priser. Vi får som sagt se vad som händer här i framtiden. Tycker du att det är för lungt omkring dig? Ha det så bra så länge, med vänliga hälsningar från Peter

    SvaraRadera
  3. "Äntligen måndag" borde helt klar få folk att dra på munnen. Fortsätt du att säga det!
    Det finns människor utan humor men de flesta har ett sinne för det!

    Det låter mycket med alla jobbansökningar och det är rent fräckt att inte ens skicka ett svarsmail, dom förlorar på det.

    Men du har helt rätt! Jernsaxen är mycket viktig och du gör en kanoninsats för människor med smärta och de runt omkring som drabbas.

    Varma hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera