lördag 3 oktober 2009

"Fick ett mail"! (Angående min Rosa hatt i inlägget längre ner på sidan)


Fick ett kul mail igår ifrån Ulla-Karin Erlander som tyckte jag skulle uppmärksamma alla Rosa prylar som nu säljs till föremån för "Rosa Bandet" kampanjen! Hon gillade inlägget med de "Rosa Hattarna"! Tack för det!
Det har knappast undgått någon att oktober är en rosa månad . Många är också de företag som hakat på kampanjen. Här är några av alla produkter för hemmet som Ulla-Karin skickade med på bild. Dessa saker säljs under oktober, till förmån för bröstcancerforskningen, vilket gör att du kan förena nytta med en god sak. Har du köpt Rosa bandet eller någon rosa specialprodukt ?
Man kan tycka vad man vill om denna kampanj, men när jag kollar upp den Rosa Hushållmaskinen ifrån Kitchen Aid så har en del handlare valt att skänka hela 1000:- kronor till Rosa Bandet, för varje såld enhet. Rejält med pengar det!
Innan jag publicerar något här så vill jag att de upphovsrättliga sakerna är i sin ordning, bilderna ovan kommer ifrån:
Vileda lanserar både disktrasor och en rosa diskmopp, Liljeholmens säljer ljus till förmån för Rosa Bandet, Colorama har släppt en serie penslar i rosa. Kitchen Aid skänker istället pengar för varje såld rosa produkt från deras sortiment och det erbjudandet gäller alltifrån bakmaskiner till saxar (även en del butiker har special erbjudande på deras produktsortiment). Vill du handla andra produkter men ändå skänka pengar till Rosa bandet,så det finns ett särskilt Master Card, som gör att du automatiskt skänker 2% av allt du handlar till detta välgörande ändamål.

2 kommentarer:

  1. Hej Peter..Helt i från ditt ämne idag om det är ok..Har du läst Bloggen " Bellas väg tillbaka" ?
    Satt precis och läste..Vi har fått samma diagnos av samma läkare..
    Gå in och läs tycker jag ..Jag har även skrivit till henne och sagt att jag tycker hon skall kika in här..Som sagt om man är många som kämpar mot orättvisor i Sjukvård systemet så kanske,,ja man kan ju hoppas!

    http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/search/label/Sjukdom

    SvaraRadera
  2. Hmm... så ytlig jag är som går på den där reklamen omedelbums. Mestadels för att jag gillar sakerna i rosa såklart så blir det som en bonus att en del av pengarna går till bröstcanserforskning. :) Den där Kitchen Aid är ljuvlig!

    SvaraRadera