torsdag 15 juli 2010

"Rätten till havet.....!"




Ska försöka hålla mig lugn! Egentligen är jag djävligt arg och upprörd när jag skriver dessa rader. Det finns någon slags "inneboende tröghet" i samhället, var alla som jag så skulle mycket bli gjort! Visst det låter uppkäftigt, men jag vet ju själv vad jag driver för frågor och vilket kompakt motstånd jag får på många håll.

Ta bara en sak som rätten till att få bada i havet eller sjöar, det är inte alla förunnat, okej många hinder finns, en hel del medicinska men ibland så handlar det om "tillgänglighet", ja faktiskt en sådan enkel sak som att det finns en Bad Rullstol att tillgå. Fanns det en lag om "tillgänglighet" så kanske fler campingplatser eller kommunala bad inhandlade någon av alla modeller som finns på marknaden. Det finns många länder som är bättre än Sverige när det gäller denna fråga, inte aning om hur det är på den strand jag idag läser om i Svd, men det ser fint ut!
Dagen Oumberligating blir helt klart en Bad Rullstol!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar