måndag 3 maj 2010

"Om det hänt mig........., då djävlar!"


Ja, faktiskt jag har i snart 16 år bedrivit ett stort arbete med "tillgänglighetsfrågor" för röresehindrade/funktionsnedsatta och uppriktigt sagt, så har jag inte kommit långt i mitt arbete! Jag har tagit hjälp av olika organissationer och föreningar, men i mångt och mycket så är "arbetet" ganska lamt, milt sagt, om man nu kan använda ordet "lamt" inom denna typ av föreningsverksamhet! Kanske det är pågång en förändring nu i och med
"Marchen för tillgänglighets" arbete!
När länken till denna artikel visas i dagens Svd så finns det ytterliggare en länk till en artikel där, läs den här och förundras/förfasas hur man kan bli bemött av SJ:s personal 2010.
Jag är övertygad om att människan har kvar sitt arbete, med ett sådant beteénde så ska man inte ha med människor att göra, på sin höjd kanske man ska dela ut tidningar i mörkret!
Läser idag en artikel i Svenska Dagbladet om att det nu kommer vara stopp en längre tid för "rörelsehindrade" att ta sig med X2000 eller snarare tag sig upp till vagnarna!
Del av artikel nedan:

"X2000-tågens rullstolslyftar står stilla – för andra året i rad, och den här gången blir stoppet mer långvarigt. Nu ska samtliga lyftar bytas ut mot nya, arbetet tar minst åtta månader. – Känslan är att de inte vill ha oss som resenärer, säger Daniel Pollak från Unga rörelsehindrade."
Jag återkommer, var så säker!
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar