onsdag 22 april 2009

Värt att fundera kring tycker Jernsaxen!


Tittar inte själv direkt på Sjukhusprogram, jag får så det räcker ändå, men visst är det värt att ta upp denna fråga till diskussion? Delar av artikel ifrån Svenska Dagbladets nätupplaga, länk nedan!
"Sjukhus-tv får kritik
Publicerad: 21 april 2009, 11.02. Senast ändrad: 21 april 2009, 11.04
I tv-serier om akutsjukvård är patienterna de stora förlorarna. Det menar forskare som nu kräver att sjukvården utreder vilka effekter tv-teamens närvaro har på vården och patienterna. Men biträdande sjukhusdirektören på Akademiska sjukhuset i Uppsala tar kritiken med ro: - Hade patienterna varit kränkta hade vi hört det, säger han."
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2771589.svd
Vid datorn som vanligt Peter Olofsson!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för din kommentar hos mig. Den var lång och gedigen. Ska bli spännande att följa denna blogg också. Jag önskar dock att inte behöva vara med på någon länklista så du vet det.

    Mvh Josefin

    SvaraRadera
  2. Sure Darling, :-), allt för dig!
    klart jag hjälper till att lägga till mig som följare om det kan hjälpa till lite grann!
    Du får en plats på min länklista i stället för blogglistan eftersom den mest berör bloggar jag har stenkoll på.... Som oumberliga t.ex. :-)

    Ta hand om er!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera