Visar inlägg med etikett bistånd. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bistånd. Visa alla inlägg

fredag 10 juli 2009

Jernsaxen har ännu inte tagit någon ståndpunkt i frågan!


Får bistånd – till Viagra läser jag idag i Svenska Dagbladets nätupplaga! Ingen medicinfråga är för liten för att kommenteras här på Jernsaxen bloggen, delar av artikel nedan och längst ned finner du länk till artikeln i sin helhet.
Publicerad: 10 juli 2009, 09.50. Senast ändrad: 10 juli 2009, 10.56
"Försörjningsenheten i Göteborg sa först nej. Men efter överklagan ger nu länsrätten en 30-årig man rätt till bistånd – till potensmedel. Kommunen får nu i uppdrag att utreda hur mycket bistånd 30-åringen ska få, skriver Göteborgs-Posten. – Hur ofta ska man få Viagra? Är det en gång i veckan? Räknas det som skälig levnadsnivå? Vi har inte mycket stöd i detta, säger Henrietta Nyberg på försörjningsenheten till tidningen. "
Med eller utan viagra så önskar jag en trevlig helg! Peter Olofsson, Jernsaxen.
PS: Länk till artikel:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3187169.svd