Visar inlägg med etikett Nya karolinska sjukhuset solna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nya karolinska sjukhuset solna. Visa alla inlägg

söndag 11 januari 2009

Fick en förfrågan igår via mail......


Som sagt fick en förfrågan igår via mail om jag slutat bevaka morgonpressen! Svaret blir både jag och nej, kommer fortfarande göra det ur den synpunkten att det blir en personlig reflexion över något, annars tycker jag att jag har underbara länkar till höger som bevakar dagpressen, så sätt Er ett tag och klicka på de olika länkarna för att se om det dyker upp något "matnyttigt". Visst är det att göra det lite enklare för mig, men samtidigt så blir det bättre kvalitet på mina mailsvar som har ökat markant pga mycket inkommande mail (trevligt måste jag säga, "Lilla Frun" är också med och svarar i vissa fall, i något begränsad form pga sitt handikapp)
Alla helger har dessutom gjort att det var lite sporadiskt med tidningsutdelandet i mitt bostadsområde, men nu rullar det på.
Dagens fundering får bli lite kring det nya storsjukhus som växer fram här i Stockholm, 17 miljarder ska det kosta, men blir säkert dyrare. Bygget har redan fått kritik från läkarhåll, där många anser att bygget inte är genomtänkt och kan skapa dyrare vårdplatser som i sin tur gör att ett mindre antal patienter får den specialistvård de behöver. Läs mer på www.svd.se Personligen så har jag ingen åsikt om det utan bara hoppas på att det där skapas en väl fungerande Smärtklinik och att det någonstans bland sponsornamnen kan stå: Smärtföreningen Jernsaxen, hybris? Absolut inte om alla hjälps åt! Vid datorn som vanligt Peter Olofsson.
PS: Bilden är lånad från www.white.se