Visar inlägg med etikett Foto. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Foto. Visa alla inlägg

måndag 15 december 2008

Liten fotorunda.....



Ja, det blev en liten fotorunda så här på morgonen, först och främst så var det morgonljuset som lockade ut mig, tror inte solen skinit från en klar himmel här i Haninge på över tre veckor, sedan ett litet test av den nya kameran, så liten att "Lilla Frun" kan ha med sig den och dokummentera alla problem som man som handikappad möter på. Vet inte vad växten heter, men som liten så tog vi alltid dess frön och låtsades att det var kaffe. Det frostiga recket får stå som symbol för mycket dålig kommunal handikappanpassning, den här offentliga poolen i Brandbergen Haninge byggdes redan på 70-talet men ännu finns det ingen ramp för att ta sig ned i vattnet, dåligt, hade inte varit något problem att gjuta eller ha en lättmetalssramp för de som har svårt att gå i trappsteg. Var på kommunen redan för 14 år sedan. (Visst behövs Jernsaxen) Nu struntde jag i att fota trappstegen utan försökte istället vara lite konstnärlig. Ser att många bloggar som handlar om fysisk och även psykisk smärta har fotografier tagna av blogg innehavaren, förstålit, bilder ger ju ett visst lugn. Ha det så bra, ses och hörs mvh från Peter!