måndag 28 februari 2011

839 88 Östersund


Innan du läser vidare vill jag påpeka att orden du läser nedan inte är mina. De har jag direkt kopierat ifrån en kvinna som kallar sig Caja i Cyberrrymden! Hon skriver så fint och klokt, så kommentera inte här, utan gör det hos henne! Klicka på "Cajas själavård i Cyberrymden!"

Sparkrav stressar Försäkringskassan!

Mellan nästa år och 2013 ska motsvarande 600 heltidsjobb bort och nu vädjar de anställda till regeringen att stoppa nedskärningarna.Fram till 2013 ska Försäkringskassan spara drygt 300 miljoner kronor.- En så stor neddragning leder till kraftigt försämrad service för medborgarna och en kraftigt försämrad arbetsmiljö för våra medlemmar, säger Sacos ordförande på Försäkringskassan, Kristian Hernqvist.Han bedömer att besparingarna inte går att genomföra utan att personalen minskas med flera hundra personer.
//utdrag från skd.se
Jag kan ju då inte låta bli att fundera över om när Försäkringskassans egna anställda går in i betongväggen...för om inte förr så kommer de att göra det då. Hur kommer de att behandlas av sina egna när deras sjukskrivningstid närmar sig utförsäkring. . .NO MERCY. . .eller kommer de att kunna åka bananskal till ett värdigare liv än alla oss andra som är på väg dit eller redan hamnat där??
Som långtidssjukskriven och snart närmandes utförsäkring tar tankarna på denna ovissa framtid mycket plats i det redan belastade hjärnbiblioteket.Som jag känner det så kommer dessa månader dit vara fyllda av ångestrelaterade tankar om hur det blir sen. . .vadå framtid???Istället för att arbeta med sig själv och acceptansen över sitt nya jag så gnager dessa tankar likt en gam som sliter av köttet från benen på sitt hittade as.
Jag vet att vi är många om att vara på vägen dit till denna okända framtid så vi får försöka stötta varandra så gott det går.Finns det någon här som har erfarenheter och tips att dela med sig av så är det välkommet.
"När jag ser på jordens skönhet och tänker på hur många och stora möjligheter vi hade till det perfekta, kan jag inte förstå varför vi inte har det bättre. Jag är fylld av förundran över världens elände."
//Karin Nellemosse
Må väl/caja

1 kommentar:

  1. http://hrifrnochvidare.blogspot.com/2011/01/dar-fick-jag-for-att-jag-skulle-vara-sa.html

    SvaraRadera