lördag 29 november 2008

En liten sak till bara innan vi gör Lördagskväll...




Om ni tittar lite längre ner på sidan så har jag tidigare visat biler från en sjö som ligger inne i Tyresta National Park. Min Fru har aldrig sett den sjön och många med henne, vi har försökt att få hjälp med att ordna någon slags rullstol som hon kunde använda för att ta sig ut dit. Stolarna på bilderna går dessutom att vinkla på ett sådant sett att man i princip kan vara liggande om man måste vila ut i dem. Finns lite varianter. Ska försöka få agenturen på modellerna ifråga, så är du intresserad så skriv till jernsaxen@live.se Modellerna är också rejält "dämpade" för att mildra stötar som för många gör rullstolsåkande omöjligt. Som sagt ha en trevlig Lördag kväll mvh från Peter! PS: Den här modellen med rullband på borde erbjudas till alla flickor och pojkar som vill va lite tuffare.

Ny sida om smärta....

Dagens inlägg blir enkelt, ny sida om bl a smärta, gå in på www.smartnytt.se
Trevlig helg mvh Peter

fredag 28 november 2008

Tusentals äldre får ingen smärthjälp...

15 000 svenskar drabbas varje år av frakturer i ryggkotorna - "Myt att smärtorna klingar av" är en av rubrikerna i dagen morgontidning Svenska Dagbladet.
Tusentals äldre personer, främst kvinnor, med svåra smärtor efter ryggfrakturer lämnas åt sitt öde och får ingen hjälp av sjukvården. Läkare på riksstämman som avslutas idag slår larm om en dold skandal och ett ofta outhärdligt lidande i onödan, slut citat. Artikel finns i sin helhett i Svenska dagbladet idag fredag den 28:e november.(artikelförfattare Inger Atterstam Svenska dagbladet)
I kortet så handlar det om urkalkning av skelletet i framför allt kotorna i ryggen, ryggraden trycks ihop och benhinnan runt kotorna irriteras, likaså nerverna, det i sin tur leder till att musklerna drar sig samman och det uppstår ofta svår smärta. Nu finns det en operationsmetod så få får tillgång till men läkaren Tommy Hansson efterlyser rejäla satsningar på att behandla dessa personer. På www.sbu.se kan du läsa om denna operationsform.
Åter igen, Smärtförening Jernsaxen behövs. Upplysning av makthavare blir en viktig del av arbetet, återkommer till det.
Ha en trevlig helg, alla gamla och ny vänner. Jag vill så här i jultider dela med mig av en av mina livslärdomar- " Ät inte för mycket deg, när du bakar lussebullar, man får rejält ont i magen av det" (ler) Gjorde det i år igen, min frus dom (hon är hård mot dom hårda) -Skyll dig själv! Hon är söt hon Lilla Fru Olofsson!

Att vara människa.......

är väl att vara komplex och inte alltid så logisk, själv så jobbar min hjärna nu på högtryck på olika "dagsprojekt" som det känns att jag måste få ihop på något sett och av erfarnehet och självkännedom så vet jag att det inte kommer bli något problem, jag fixar allt, ja, nästan allt. Har trots ett hundratal jobbansökningar inte fått "napp" någonstans. Att överhuvudtaget söka via nätet är i princip lönlöst, man får just nu i dagsläget inte ens "ett tack för ansökan" som svar. Uppriktigt sagt så har man en sida på nätet som heter "att söka jobb hos oss" då djävlar i min lilla låda då svarar man också, tillhör god sed och kotym. Annat är det här i blogg och mailvärlden, på det personliga planet, alla som mailat till mig har fått svar,och alla privatpersoner som jag mailat till har svarat, (tack) fast ögonen går i kors och axlar och nacke värker av att fyra miljoners år av utveckling av människan inte lett till att utveckla en enda muskel avsedd att sitta på en stol och titta på en artificiel sol, skärm alltså. Efter att jag skrivit dessa rader så ska jag skriva två inlägg till ett på Jernsaxen och sedan på Oumberligating, i prioritetsordning så blir självklart Jernsaxen sedan "glamsidan", (ej att förakta" de sinnena måste få sitt) även om du bara är läsare av Jernsaxen så titta in på den kinesiska vasen på min andra blogg. Det finns en rolig sak med den, de tidigare ägarna säger att den bara stått och skräpat i hallen (enlig citat) som paraply ställ. Nu kommer jag att vara oförskämd och kategorisk, det tror jag inte alls på, så fort ett föremål gått för några miljoner så kommer det att det hade vi ingen aning om, eftersom jag gillar gamla föremål och historia så har folk alltid sagt så, skulle kunna räkna upp ett otal sådana saker. Självfallet så visste ingen att denna sak skulle gå på auktion för flera miljoner, men att den var värd bra många tiotusentalskronor, det vet man och det dyker nästan inte upp något i vilket hem som helst, har man dyra fina saker så har det alltid i princip funnits rejäla värdesaker i hemmet tidigare. Antikrundan är ett levande exempel på det, de som kommer dit med riktigt värde fulla saker vet det, en av mina favoriter en tant med en carats diamanter på nästan alla fingrar: - Är den värd så mycket, hade jag ingen aning om, ja jag kommer från ett enklet hem min Farfar var häradshövding. Sådant tycker jag är vardagshumor. Ja, nu ska det inte bli antikprat här på Jernsaxen, utan dessa rader får stå för rubriken, att vara människa. Nu låter jag visserligen lite gnällig och missundsam, det är också att vara människa(ler) Ha en bra dag! Vid datorn Peter

tisdag 25 november 2008

Smärtförening - viktig information.


Har nu under flera veckors tid försökt göra mig en bild av smärtproblematiken i Sverige ur patientperspektiv. Det vore bra om jag fick några medlemmar ur tidigare nedlagada Svenska Smärtföreningen att höra av sig. Hittade idag en sida på nätet http://home.swipnet.se/isop/smaerta.htm där en person dementerar att Svenska Smärtföreningen är nedlagd och att de idagarna startar upp en ny hemsida. Det är mycket viktigt ur patienthänseénde och förtroendesynpunkt för föreningsverksamheten inom smärtområdet att jag får reda på all information som rör igångsättandet av den "vilande" föreningen, jag har nu dragit igång så pass mycket arbete och delverksamheter för den nya föreningen Jernsaxen att det vore olyckligt om det bedrevs "dubbelverksamhet". Jag vill ha klarhet var och varför och hur konflikterna inom den tidigare styrelsen startade. Vad hände med polisanmälan, de hastigt flyttade mötet till Göteborg osv. Nu vill jag poängtera att det viktigaste för mig inte är att Jernsaxen ska fortsätta sin verksamhet, utan nu är det viktigaste att återupprätta förtroendet för smärtfrågor i patienthänseénde, för det har blivit rejält skamfilat har jag upptäckt i mina kontakter med läkare och professorer inom smärtproblematiken och det accepterar jag inte. Jag ser hur min Kära Hustru lider, och många med henne kan vittna om fruktansvärda saker och jag säger bara det en enda gång, ingen fifflare, klåpare eller person som sätter sig på höga hästar för att personligen ha vinning av föreningsverksamhet inom smärtområdet ska få förstöra för framtida arbete inom de smärtfrågor som jag på olika sett belyst. Här krävs det hårt och seriöst arbete för att få det att fungera. Det här är hårda ord, jag vet det, har fått en hel del anonyma mail för att man är rädd att säga sina åsikter. Det respekterar jag, mitt namn är i alla fall Peter Olofsson om någon har något att tala om. Jag tycker det är viktigt att vi träffas, vi som skall driva dessa frågor så att vi kan gå ut tillsammans med en enda stark förening som driver patientfrågor inom smärtproblematiken. Det är första och sista gången jag skriver ett sådant här inlägg, men nu tyckte jag att det var nödvändigt, hoppas ingen känner obehag av det, det är inte meningen att det ska bli otrivsel. Som sagt Peter Olofsson vid datorn.
Mail: jernsaxen@live.se

Har man nu skottat i onödan....


....snön börjar smälta bort enligt prognos i de södra och mellersta delarna av Sverige.

måndag 24 november 2008

Äntligen Måndag...igen..


Hoppas helgen varit bra kära läsare av min blogg! Min har varit mycket bra. Lilla Fruns ryggnervsblockad håller i sig. Skriver lite kort idag, har fått ont i nacken av all tid vid datorn, men alla mail (över hundra stycken som kommit in på Jernsaxen@live.se) har jag svarat på. Dessutom blev jag som ett stort barn över all snö som föll här i helgen, så jag har skottat lite för mycket känner jag,lite värk i axlar och rygg, kanske dax att ta något antiinflamatoriskt med lätt smärtnedsättande effekt? Ha det så bra så länge mvh Peter!
Bilden: Ett julpyntat Globen klockan 12 på natten. - Snön ligger vit på Globen, endast Peter är vaken....

söndag 23 november 2008


Samma sjö som vinterbilden men den här är tagen en tidig höstmorgon i år, sjön ligger i Tyresta Nationalpark utanför Stockholm.

fredag 21 november 2008

Vinter


...Nu på morgonen när jag sätter mig vid datorn så är det 7 minusgrader kallt, i väntan på inspiration så lägger jag ut en bild som jag tog i Tyresta National park förra året, benen hade börjat fungera så jag kunde ta mig ut i naturen för att grilla, helgrillad fläskfile och bakad potatis, tomat och löksallad och iskall Coca-Cola blev det. När jag sedan skulle ta mig hem blev det lite värre, kyla, mörker och yrsel gjorde sig påminda. Man skall aldrig ge sig ut själv om man är dålig, envishet är bra men inte alltid. Det hade varit något det att hittas ihjälfrysen två mil från Stockholm. Gå in på webben och läs om Tyresta nationalpark! Inte världens mest handikappanpassade ställe, finns mycket att önska på den fronten. Jernsaxen kommer att arbeta vad så säker mvh Peter

torsdag 20 november 2008

Varför dog mammutarna ut....?

Ja, varför dog mammutarna ut? Jo, det fanns inga papputar! Okej, jag vet att den var dålig men om den fick en enda människa som läser detta att dra på smilbanden så lyckades jag. I tidningen idag (svenska dagbladet) så berättas det att nu har man i princip återskapat mammutens dna och skulle kunna klona ett embryo och på så vis teoretisk kunna återskapa mammuten. Ja visst det vore väl trevligt men var skulle de bo då, vi har verkligen lite trångt i skogarna, det finns för mycket varg och björn tycker en del. Många är också upprörda över hundbajs på trottoarerna, en hund väger i genomsnit 12 kilo och gör då en ganska liten hög. När mummutarna gör sitt intåg så........ja, tänk efter själv, då är det inte fråga om en lite skit på skorna.
Jag får hoppas att det här inlägget inte gör att vi förlorar medlemmar i Jernsaxen, men som jag sagt tidigare och säger igen vi måste bli en förening med högt till tak, även personer med min humor är välkomna, hoppas jag (ler). Nej skämt och sido, det forskas på mycket saker här i världen som kanske är onödigt, säkert spännande för dem som håller på men visst kunde det läggas ännu mera "krut" på smärtforskningen exempelvis. Vänd händer mera i världen att förundra sig över då, jo, en astronaut har tappat sin verktygslåda i rymden, ursäkta mig ett flermiljard program och man tappar sin verktygslåda som svävar bort i tyngdlösheten, hur i hel..... En ståltråd med två karbinhagar på så är det fixat, hej NASA ring Jernsaxen från och med idag har vi inte bara smärtlindring och kompisskap på programmet vi har nu en underförening som heter Tankesmedjan Jernsaxen en helt gratis tjänst på nätet.
Fast egentligen så är det underbart just det här med den tappade verktygslådan, det är sådant som det innebär att vara människa, man får ha det i åtanke ibland, när allt ska vara på topp och så strukturerat.
Till lite allvarligare saker Svenska dagbladet (wwws.svd.se) har idag en artikel om dödshjälp klinikerna i Schweiz, en, undersökning har visat att de är fler som tar livet av sig där under organiserade former som gör det pga livsleda än obotlig dödlig sjukdom. Tragisk tycker jag.
Nu "hoppar" jag lite i ämnesfrågan, men det finns en liten röd tråd i det hela, det här med leda. Personligen så har jag haft förmånen att under ett års tid fått arbeta med ett fantastikt material (går på antikskolan på Stockholm auktionsverk, länk kommer att finnas till höger i marginalen), möbler från 1700 och 1800 talet, klämt och kännt bokstavligen, kommit fantastika målningar och miljöer nära och det är jag oerhört glad över, många av föremålen kostar hundratusentalskroner ibland flera miljoner. Vi som går den här utbildningen är verkligen glada och har trivts tillsammans och våran " Fröken" är helt klart bäst. Jag har ju tidigare berättat om hur tvångssocial jag är så många kontakter har knutits under året, men spontat så kan jag säga att bland många av köparna till dessa unika och många gånger historiska föremål, så ärligt sagt så inte sprudlar det av livsglädje precis, nu är inte pengar allt men om man är långtidssjuk då är det verkligen det. Har fått många mail från människor som kommer att utförsäkras vid årsskiftet då de nya sjukförsäkringsreglerna slår med full kraft. Igår pratade jag med en man som nu ägde två Carl Larsson målningar, han var ledsen att hans aktieportfölj sjunkit så pass mycket att han inte trodde att han kunde hänga med på budgivning upp på några miljoner på en tredje Carl Larsson tavla. Visst var hans situation unik han hade tre döttrar och ville lämna efter sig en varsin tavla till dem, absolut en fin tanke, som jag på fullast allvar respekterar. Nej nu ska jag avsluta inlägget för idag Lilla Frun ska ha medicin och stödstrumpor på. Ha en bra dag vänner mvh Peter Olofsson

onsdag 19 november 2008

En liten Ängel har landat...

.....är ganska säker på det faktiskt. Igår var jag och min 15 åriga dotter på en av stadens bb-avdelningar och hälsade på en "nyanländ släkting", var hon kommit ifrån är svårt att säga men det får väl vara ett av livets mysterium. När min dotter höll sin lilla kusin i famnen "strålade de tillsammans" en förbipasserande kanske inte skulle lägga märke till det, men jag såg det tydligt. Sedan var det min tur att hålla den nya lilla världsmedborgaren, har ju själv tre egna varelser, så känslan var bekant. Fantastiskt, lugnet lägger sig i min kropp. Med förmiddagen i minne, som var allt annat än lugn, kändes det väldigt skönt att få till baka ursprungskänslan av total harmoni och lugn. Vad var det som nu var allt annat en lugnt, jo, något så enkelt som en baskurs i information om Arbetsförmedlingen. Första orosmomentet drog igång när kursledaren inte dök upp på exakt anvisad tidpunkt så en annan person fick ta över. Ilskan och frustrationen drog igång på några minuter bara på grund av en liten försening. Arbetsmarknadsåtgärder och nya a-kasse regler spädde på det hela, det blev självfallet inget regelrätt kaos utan ett lite mer "svenskt" irriterat, frustrations gnäll, men det leder som sagt ingenstans att grupper börjar med att skälla på politiker och en massa andra som inte förstår och vet ur situationen i verkligenheten är. Kursledaren var ett proffs och ledde flera gånger in det som var kursens ide, information om arbetsförmedlingen och dess tjänster. Eftersom jag är "tvångssocial" så han jag hitta minst fyra i den här gruppen som helt klart hade fysiskt smärta några sa att de hade ont och besvärligt och trots det måste söka nytt arbete så jag "lobbade" som vanligt lite för Jernsaxen, så igår kväll droppade det in ett mail från en kvinna som var intresserad. Det roligaste i det hela var att hon hittade visitkortet som jag låtat trycka upp för Jernsaxen slängt på golvet brevid en papperskorg, så kan det gå.
Lilla Frun då? Jo, blockaden sitter i så i förrgår skulle vi komma utomhus för första gången på en månad, solen sken och allt var perfekt så husbilen värmdes upp och alla stödkuddr och täcken bars ut och en exakt kopia av hennes säng skapades i bilen. Jag rullade fram till porten så Lilla Frun kunde lastas på. Tog bilen och rullade in till de centrala delarna av Södermalm för att äta lunch som övriga Stockholm. Frun fick ligga kvar i bilen och det fina med den här Thairestaurangen är att den har en superlång fin handikappsparkering precis utanför så mat hämtades och bars ut så jag och lilla Frun kunde känna oss nästan vanliga. Fast det blir inte riktigt så för husbilens stora fönster är vänt mot gatan och det gör att alla och då menar jag alla tittar in och ser på vad för roligt som händer där inne i värmen då, men vi äter på, det är ju som att sitta vid ett fönsterbord. I denna stund så ser vi en stjärna stiga upp vid ett sjukhus på Södermalm och vi förstår att nu måste vår släkting blivit född. Vi startar upp den stora dieselmotorn och beger oss till regeringshuset vi försöker hitta tre vise män att ta med oss upp på BB, men vi hittar inga!!! Så vi får åka upp dit själva, myrra och guld var det dåligt med i sjukhuskiosken, så vi hittar lite andra nödpresenter. Men visst var det något guddomligt över denna dag inte bara att våran nya släkting kom till jorden vi hittade också här en ledig handikappsparkering precis utanför entren, så snabbt lite extra morfin så var lilla frun på benen eller på kryckorna och jag bakom som levande stöd, här ska välkomnas till värden. Sagt och gjort. Så här efteråt vill vi be våra älskade släktingar om ursäkt men inget kan hindra Lilla Frun från någonting när hon väl bestämt sig. Visst är tanken fin men trots allt är det handling som räknas, det är vårat motto på både ont och gott. Ha en bra dag mvh Peter.

måndag 17 november 2008

Äntligen måndag!

Nej, förlåt mig världen för min humor. Lovar att aldrig säga så mer. För cirka en timme sedan var jag ute och satte på motorvärmaren och jag har en liten bit till parkeringen påvägen dit så mötte jag några "medmänniskor" i livet och i den O gradiga värmen och snålblåsten så säger jag glatt - Godmorgon, äntligen måndag! Om blickar kunde döda, det var onödigt att säga så. Fast i ärlighetens namn har det ibland haft annan effekt också eller oftast så har dessa ord den påverkan på människor att de istället spricker upp i ett leènde, men som sagt det kanske är bättre att vara tyst. För mig så innebär den här måndagen en hel del bekymmer och det gör den nog för många och kanske därför bör man tala mer med varandra, för många hjälper det att upptäcka att man inte är ensam.
Lilla Frun har haft en bra natt och då blev det automatiskt en bra natt för mig med.
14 stycken jobbansökningar ska iväg idag (De ni arbetsförmedlingen och A-kassan, vi små kämpar på fast det verkar som en del inte tror det). Nog märks det att det är lågkonjuktur har sökt till en del företag som har datoriserade ansökningar och inte ett enda av dessa har skickat ett svarsmeil iallafall och tackat för ansökan. Uppriktigt sagt dessa i mitt tycke stora organisationer tappar på såvis sitt förtroendekapital och vänder konjukturen i framtiden som den alltid gjort och kommer att göra så är jag lite "putt" i alla fall. När det gäller Jernsaxen som förening så bemöts jag väl iallafall och tur är det, för mig känns det här mycket viktigt. Som sagt ha en bra dag vänner, mvh Peter Olofsson

söndag 16 november 2008

Kanske lite tidigt....

Kanske lite tidigt att börja skriva ett nytt inlägg innan man fått en kommentar på det tidigare, men enligt den lilla räknaren så har tre personer varit inne sedan igår kväll. Lilla Frun har haft ett litet helvete inatt, krypningar i hela kroppen, hon kämpar på med att sänka morfinnivån till "underhållsdos" att sedan få magbesvär på det gör inte livet roligare. Halv fem imorse så väckte Frun mig och bad om hjälp att lägga sig, ja Försäkringskassan och Haninige kommun så djävla illa är det att hon inte kan lägga sig själv. Så när jag väl fått lilla Frun på plats med alla stödkuddar (12 stycken + 3 bäddtecken + vändning av liggsårsmadrass) då hade jag blivit pigg. Jag låg brevid sedan i en halvtimme och masserade nacken så att den värkande kroppen kom till ro. När sedan det lilla livet somnat då är man själv inte så trött så då blev det som vanligt starkt te, gott och gräddat bröd och morgontidningen. Efter en halvtimmes läsning så infinner sig det vanliga problemet, nu vill jag vara social och prata. Vardagsmornar går det bättre, min samtalspartner är då min äldsta underbara och duktiga son, han arbetar som elektriker med tidiga mornar i sin morgonrutin.
Planeringen av söndagsmiddag kom lite av sig på grund av morgontidningen. Det stod hemlagad kyckling med ris på programmet. Jag är fullt medveten om djurhållningen i Sverige och den är många gånger mycket bra om man jämför i övriga världen. Det som slår mig så här denna arla morgonstund, hur ont har inte en kyckling, växtvärk, tillväxten är enorm på gödkycklingar. en stor studie som nu gjorts visar att 3,3 procent är oformögna att röra sig pågrund av den snabba tillväxten att inte kroppen hinner med, hela artikeln finns på Svenska Dabladet.se. Mina tre barn har haft verkligt svår växtvärk under sina första år och så här i slutet på tonåren. Nu är inte den här bloggen en djurrättsaktivistsblogg men visst funderar man, ont är ont. För dig som inte läst tidigare så vet även jag vad fysiskt smärta är, borrelia i nervanorna i c:a 2 och halvt år sätter sina spår i minnet därav namnet Jernsaxen, både att sitta "fast" fysiskt sedan järnet som skär eller sticker i köttet. De som har eller haft rejält ont vet vad jag menar.
Förövrigt så finns det en mycket fin gård till salu i dalarna, är det någon därute som har 3 miljoner över så att vi kan dra igång ett underbart rehab.hem redan om ett halvår? Jasså inte, det var konstigt (ler) jag trodde alla långtidssjukskrivna vältrade sig i pengar och bara gick hemma och drog för att det är så himla skönt att slippa arbeta. Nej, nu får jag skärpa mig, jag sitter väl inte och är bitter och morgontrött eller? Som sagt ha en bra Söndag vid datorn som vanligt Peter Olofsson.

lördag 15 november 2008

Titta en räknare....

....Sådärja nu har jag fått dit ett litet räkneverk i marginalen här till höger, på bara några timmar så har det tickat på 8 besök och det känns bara trevligt. Jag vet från mitt eget "surfande" att man läser betydligt mer än vad man själv skriver, det blir kanske lite glest mellan kommentarerna. Jag ska bli mycket bättre på att kommentera andras bloggar, man blir ju glad när det står något. Räkneverket är också trevligt men som sagt inte riktigt samma sak som att få en rad.
Fru Olofssons ryggblockad håller i sig och underbart är det. Tråkigt nog så mår hon illa och har mycket ont i magen, blivit lite för höga morfindoser sista tiden, men som alltid så har hon redan börjat trappa ner akutmedicineringen. Mår Fru och Mamma Olofsson bra så flyter det mesta på i maklig takt hos oss. Lilla Syster har kommit hem från sitt extrajobb, vikigt 1750 julkort med medföljande 4 reklamlappar, hennes första riktiga jobb. Nu förstår hon lite bättre vad fördelarna med studier kan vara. Jag är lite orolig att jag låter lite för alvarlig på den här bloggen. Igår när jag pratat med en specialistläkare och professor så kände jag att både han och jag var så trista i vårat samtal att jag skulle behövt något uppiggande efteråt och så tråkig som patientförening ska inte Jernsaxen som förening vara. Jag har sagt det förut likaväl som Järnsaxen kan vara hård som stål (lite Fantomen varning på det uttrycket) så lindar vi den i färgglada serpentiner och har fest. Trevlig Helg alla läsare. Mvh från Peter Olofsson

torsdag 13 november 2008

Rom byggdes inte på en dag...

....Sakta börjar det klarna hur Jernsaxen ska verka (Obs: Ingen ordvits). Jernsaxen kommar att börja som ideell förening, patientrelaterad sådan. Om vi blir stödförening till de stora föreningarna återstår att se, i vilket fall som helst så är vi obundna och sköter oss själva under alla omständigheter. Respekt för andras tyckande och tänkande är honörsorden eftersom det är det som vi själva vill uppnå med alla frågor som rör fysisk upplevd smärta. Information i alla dess former blir också en huvuduppgift det är för många en viktig sak. För oss med "datorvana" går det lätt att hitta en hel del på nätet, men det finns en stor grupp, särskilt långtidssjuka som inte har en daglig kontakt med internetvärlden. Som sagt det får inte bara bli en massa fina ord och tankar, det är visserligen en bra början, men det måste hända något också.
Personer som vill sitta i den första styrelsen har hört av sig, men det blir som brukligt bör i en nystartat ideell förening en tillfällig styrelse. Mvh Peter Olofsson.
Nytt för idag i informationsflödet blir www.varkstaden.se länkar i högra marginalen som vanligt.
Ett litet ps till, jag vet att det ibland inte är riktigt språkligt rätt allt jag skriver, det beror inte på nochalans utan mer på ren trötthet, det här med att starta smärtförening är egentligen överkurs i mitt liv, förnärvarande så behöver min fru heltidsomsorg (trots det avslag från kommunen i ersättningsfrågan). Arbetssökande på heltid är jag också samt tre barn/ungdomar som visserligen är självgående men förädrarollen har sin tid och ibland försöker jag sova lite också. (Där försökte jag vara lite rolig *ler*, måste tilläggas att roligt ska vi också ha mellen smärtattackerna och ångesten) Ta hand om er alla som läser detta och ha det så bra som det går.